Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
Your Ad Here

Wednesday, September 2, 2009

Kalkınma İslam Kültür


GİRİŞ
Erken İslam dönemi siyaset, ekonomi ve teknoloji ve başkalarının dünyasına yansır Medine kültür ve medeniyet göstermiştir. İslam Medine döneminde doğrudan Peygamberimiz tarafından farklı kültür ve İslam medeniyeti ile dünya Müslüman toplumun hayatını etkileyecek teslim edilir yaşam felsefesinin temel değerlerini belirledi.
İslam medeniyetinin ilerleme Müslüman toplumlarda çoklu varlığının geliştirilmesinden, ayrılamazlar ve uygun olarak o zaman dünya dinamikleri ile büyüyen, kim güçlü bir temel yoksa ve bilgelik ve sağduyu değerleri üzerinde tutun sahip insanların ortasında İslam varlığı, İslam dünyasına ve dünya uygarlık ve ilerleme gelişimine önemli bir katkı kehanet başında medya evreni daha sonra İslam'ın tarafından Peygamberimiz aracılığıyla aktarılmaktadır tüm insanlık için delil olarak kullanılan açık önermeler ve yorumlanması yoluyla yeni bir paradigma sağlayan bir gerçek gerçek ve argümanlar bu Kur'ân teknolojik gelişmeler ve dünya bilimin gelişimi ile ispat edilebilir.
Medine döneminin başında İslam medeniyetinin, İslam medeniyetinin Toplum o dönemde, ve bildiğiniz kültürlü başladı. Uygarlığın bu (siyasal İslam kuruldu hükümet sistemi ile) kontrol ve Büyük Peygamber Muhammed'in komutası altında başladı.
İslam'ın şanlı gün daha fazla zaman Halife, Halife Müslümanların çok, bizim şimdiki hedefimiz sivil toplumun idealleri oluşturulan bir refah toplumu güçlü oldu ne zaman Emevi halifesi özellikle sırasında kekhalifaan. Ilerleme İslam medeniyetinin ve İslami toplumların kültürüne sahip çok geniş ve çeşitli ki, o zaman kültürel zenginlik olarak bilinen de İslam cemaati.
Yazar Halifeliğin liderlik Rasyidah başında) Halifeliğin Bani Abbas'ın için (ilk dört halife, İslam medeniyetinin yolculuk sunacak, bu gün dünya polotik, ekonomi ve teknoloji İslam medeniyetinin ilerlemesine çok büyük bir katkı sağlar.

A. KHILAFAH RASYIDAH
Halife I (Sayyidina Ebu Bekir)
O ölünce zaman sonra onun hakkında kim İslam'ın lideri olarak onu değiştirmeniz gerekir diye vasiyetsiz hiç bir siyasi lider olarak varlığı Tanrı'nın Yüce Allah'ın karşılaştı. Peygamberimiz Müslümanlara kendi lideri haline belirlemek için emanet. Değerli bir ders Müslümanların, siyasi ofisinin yakınlarına diwasiatkan gereken bir miras değildir Peygamberimiz verilmiştir, ama tüm kalbimle yapmak büyük bir görev ve insanların kendileri tarafından seçilecek.
Peygamber döneminden sonra, Müslümanların Halife Rasulillah (Yedek haberci) Sayyidina Ebu Bekir, o dönemde Medine'nin kişi tarafından oy birliğiyle seçildi önderliğindeki. Kalkınma Halife Halife Rasulillah yalnız olarak da bilinen. Bir dini lider ve hükümet başkanı olarak görevlerini sürdürdü. Iki faktör olarak Halife Ebu Bekir ile seçim temelini; vardır (1) liderler Kureyş kabilesinden olmalıdır hadis üzerinde okuma dayanıyor: "Liderlik Kureyş ve ellerinde". Bu durumun zaman, (2) Ebu Bekir kamuoyunun artan İslam'ın birçok erdemleri olan insanlar, olduğunu ve İslam'a ilk dönüştürür arasında, o göç ve Peygamber eşlik zaman Peygamber rahip olarak görev yaptığı bahane atanan rakamları ve o asil, akıllı ve soylu biriydi.
Çok kısa Halife Ebu Bekir ücretinin liderliği sırasında, bölgesel konular, din ve insanlar Peygamber olduğunu iddia eden numara ile karşı karşıya olduğunu. Bunların yanısıra, onun liderlik reddedilmesine Arap kabileleri ve Medine'nin hükümete göndermek istemiyorum. Kabileler, anlaşmanın zaman Peygamber öldü sona erecek Peygamberimiz mi varsaydığını, bir onlar istemiyorsanız Halife Ebu Bekir itaat nedenidir. Çünkü din ve devlet tehlikeli olabilir muhalefet, Halife Ebu Bekir bu kabilelere karşı, sert bir eylemi böylece apostasy karşı Riddah Savaşı (savaş) olduğu alınmalıdır son alternatif olur bir çaba yönetim istikrarı korumak gibi.
Hükümet merkeziyetçilik zaman hükümeti uygulanan uygulanan zaman güç için Halife Ebu Bekir bir haberci olduğu, yasama yürütme ve yargı Halife'nin yetkisi altında. Desen her zaman, her zaman görüşmeler açısından son derece önemli konular din ve devlet ile ilgili üzerine arkadaş edindim o da hala bu Halife'nin hükümeti tarafından yürütülen müzakere uygulanır.
Her ne kadar kaos Ebu Bekir yönetişim ilk aşamasında, halen Suriye bölgeye Peygamber genişletmek için aspirasyon devam etti. O zaman hükümet üzerinde siyasi adımları Ebu Bekir tarafından alınan misyoner coşkusu ve İslam yönetiminin genişleme gösterdi çok stratejik ve olumlu etkisi, bu oldukça güçlü İslami güçlerin ve İslam düşmanı ortaya bir yorumu korku ve İslam'a karşı titremeye başladı. Ve bu o zaman meydana gelen iç sorunlar transferidir.
Saldırının ilk aşaması bir çınlayan zaferin ardından. Daha sonra, Ebu Bekir Arap Yarımadası dışında alanı genişletmek için. Ana hedefi Irak ve Suriye toprakları İslam ile devlet ile sınır komşusu olan doğrudan bir. Irak'ın Genişleme Halid bin Velid tarafından, Suriye, Arm bin Kül, I. Yezid bin Ebu Sufyan, Syurahbil bin Hasanah üç komutanları liderliğindeki önderliğindeki. Birliklerinin komutanı Halid bin el liderliğinde-Velid el-altında 634 yıl içinde Hirah denetleyebilir. Bu arada, İslam kuvvetlerinin, zorluk memnuju Suriye çünkü miktar İslam Ordusu aşkın Bizans ordusu ve tam bir silah vardır. Ebu Bekir Suriye'deki Müslümanların yardım ve Halid sipariş sonunda savaş İslamcı güçler tarafından kazanıldı. Ama zafer Sayyidina Ebu Bekir tarafından tanık olamaz, çünkü hastalandı ve 634 yılında ölmüştür.
Bölge genişletme çabaları Ebu Bekir yanı sıra İslam medeniyetinin gelişimine sonraki Peride diğerleri arasında katkıda;
1. Okulları Kuran toplamak. Bu koleksiyonu Ömer ibn Khatab 'ile fikir, o bu yapılmalıdır düşünüyor çünkü Kuran eden savaş sırasında öldü penghafal çok. Ve Ebu Bekir ve Zeyd bin Thabit vahiy toplama çalışmalarına tahsis edilerek onaylanması.
2. Baitul Maal, hangi Ebu Ubaidah tarafından yönetilen Müslüman toplumun yararına amaçlar kurumları kurma
3. Yargı Enstitüsü, Sayyidina Ömer bin Khatab liderliğindeki Kurulması
4. , Umut Müslümanlar arasında bölünmeler fırsatları olmaz önümüzdeki halife adayları hazırlamak.

Ebu Bekir saltanatı nispeten bu yeni ülkede zorlukların üstesinden başardı kısa ve Medine büyüdü de kalkınma ve İslam genişleme Arap yarımadasının dışında için yolu hazırladı.



Halife II (Sayyidina Ömer bin Khatab)
Zaman Ebu Bekir arkadaşlarıyla hasta istişare ve sonraki halife için yerine Ömer bin Khatab kaldırdı.
İslam yönetimi altında Suriye çöküşü (Suriye) ile meyve vermesi yol zaten ilk Halife tarafından alınan devam etti ve Ömer bin Khatab tarafından geliştirilen ve 635-genleşme yıl dalga. A üs olarak kullanarak Suriye, Mısır genişleme devam (641 yıl kadar), Farsça konu ve Musul. Umar, Arap Yarımadası, Filistin, Suriye dahil olmak üzere, İslam topraklarının zamanda İran ve Mısır en.
Hızlı büyümenin böyle bir dalga dengelemek için Ömer Devlet idari reform Farsça gibi ülkelerin yönetim sistemleri benimseyerek mi geliştirdi. Idari bölgenin sekiz ilde ayrılmıştır; Mekke, Medine, Suriye, Yarımadası, Basra, Kufe, Filistin ve Mısır. Idari gelişme ile uyumlu olarak, daha sonra gerekli görüldüğü gibi, birkaç bölüm kurdu ve hükümet yetkililerinin maaş ödeme ve vergi disiplinli ve polis departmanı da güvenlik ve istikrarı korumak için kurulan başladı. Bayındırlık Bakanlığı da, o da sahte para ve Hijrah yaratılması kurulmuştur.
Ömer bin Khatab 644 yıl içinde Farsça bir köle tarafından öldürüldü öldü Ebu Lu'lu'ah adlandırılmış. Aksine Ebu Bekir hemen halefi belirlemek, Ömer arkadaş ve bunların birini seçin bermusyawah için altı kişi atanan halife oldu. Ve arkadaşlar arasında tartışma bu Usman üçüncü Halife olarak Sayyidina Ali bin Ebi Talib rekabet sonra da seçildi.




Halife III (Sayyidina Osman bin Affan)
Osman'ın 12 yıl halife oldu, saltanatının ve hayal kırıklığı duyguları yönetişim kalıplarının uygulama için mutlu olmanın geldiği son aşama. Farklı sistemlere kepemerintahannya ile önceki Halife nedeniyle ortaya çıkabilecek sorunlar, Usman çok yumuşak olan ve hükümetin önemli pozisyonlar işgal aileleri, varsayım sebebiyet veren pek çok ki Usman bir oyuncak bir aile varmış.
Usman saltanatı yılında Ermenistan, Tunus, Kıbrıs, Rodos ve Farsça kalan kısmının bölgedeki İslam genişleme durdurmak.
Usman hizmetleri o Yardımcısı Kuvvetleri Kuran'da ki Ebu Bekir ve hükümeti sırasında yapılmış iyileştirilmesi oldu. Yanı sıra, yollar, köprüler, camiler inşa Usman ve Medine Camii genişletin.
Usman 655 yıl içinde, kim hükümet Osman bin Affan memnun olmayan isyancılar tarafından öldürüldü öldü. Bu trajik olayların ardından, İslam cemaati Halife olarak Ali bin Ebi Talib işaret etti.

Halife IV (Ali bin Ebi Talib)
Dönem kekhalifaan Ali bin Ebi Talib, hükümet istikrarı her zaman kargaşa ve muhalefet, hem iç hem de dış İslam ile işaretlenir. O vali Osman bin Affan tarafından, o menggap bu kargaşanın ihmal ve yeteneklerini bir kurşun olmak eksikliği nedeniyle atanan reddetti "halifelik," sıcak koltuk dolu olması. Akın ayrıca, devletin yararı için daha önce sunulan halife olmuştu toprakları geri aldı ve yeniden vergi dağıtım sistemi tanıttı.
Kısa süre sonra, İslam'ın kendisi, Ali bin Ebi Talib, bir isyan Talha, Zubair ve Aisha bakan ve yakıcı iç kargaşa. Bu isyan memnuniyetsizliği Talha, Zubair ve Aisha Ali kararı Usman bin Affan katilleri cezalandırmak için değil dayanıyordu. Ali çabalarının barışçıl yollarla bulmak sonra, savaş kaçınılmaz oldu başarısız oldu. Savaş Savaş Jamal savaş Aisha korkunç bir yanma ile bir deve sürme olduğu zaman çünkü (deve) olarak da bilinir. Bu savaş Ali bin Ebi Talib, Talha Zubair ve Aisha kazandı öldürüldü ve esir ve geri Medine'ye gönderdi.
Aynı zamanda, politikalar Ali'nin mengkibatkan valiler tarafından direniş gücünü kaybetmek yayınladı. Terebut direnç led oelh Valisi Şam, Muawwiyah of. Savaştan sonra zafer Cemal Akın ile sona erdi, ordusunu Şam'a taşındı. Ali asker Mu'awwiyah ile Shiffin alanında bir araya geldi ve savaş Ali ve Mu'awwiyah Shiffin Savaşı olarak bilinen arasında yer aldı. Bu savaş barış anlaşması ile sona erdi. Çünkü Mu'awwiyah ile bir barış anlaşmasını kabul etmiyorsanız Ama bu barış anlaşması beklenen Ali bin Ebi Talib, ve hatta üçüncü grup Khawarij yol sorunu çözmek değildi (kimin Ali ordusu çıktı kişi) sıradadır. Tabii ki, süre o Mu'awwiyah gücü artan bu durumu Ali, ordusunu zayıf takipçileri tarafından terk yana büyüdü, zararlıdır. Güç İslam'ın o zaman üç kekuatn poitik Ali ilk ve Khawarij Mu'awwiyah taraftarları ayrıldı. Ve Ramazan 40 20th of AH Hadi, Ali bir angota ve Khawarij tarafından öldürüldü.
Ali bin Ebi Talib, kekhalifaan oğlu tarafından tutulan ölümünden sonra. Hasan konumu o barış yaptı neden siyasi zayıflamış olmasıdır. Bu Anlaşma geri siyasi liderlik olarak, Mu'awwiyah bin Ebi Sufyan altında Müslümanları birleştirmek olabilir. Bu anlaşma da, Umayyads bir başlangıç ve yeni İslami siyasi tarihinin teslim ile ilk dört halife sona erdi.




B. Umayyads KHILAFAH
Müzakere ve demokratik sistem Khilafah Rasyidah tarafından monarşik sistemin Mu'awwiyah bin Ebi Sufyan tarafından kontrol yerine uygulanır. Hatta o Halife Allah'ın olarak Halife'nin anlamda Tanrı tarafından doğrudan atanan kendini menebut. Ve politik dünyasında bir halife olarak çalışmalarını aracılığıyla, o bütün toplum için rütbesi verilmiştir oğlu I. Yezid sadık olmak Mu'awwiyah İslami toplum değişti. İslam'ın siyasi medeniyeti ve İslam siyasi ve demokratik müzakere berasaskan bir paradigmanın geliştirilmesi fade ve değişim başladı.
Emevi güç olarak yaklaşık 90 yıl. Başlangıç sermayesini Medine'de merkezli Şam'a taşındı. Büyük Halife ve hanedanı katkıda Mu'awwiyah bin Ebi Sufyan, Abdül Malik bin Mervan, Walid bin Abdul Malik, Ömer bin Abdülaziz ve Abdül Malik bin Haşim olduğunu.
Hangi eksapansi Khilafah Rasyidah hükümet devam eder durdu bu hanedanı, saltanatı içinde. Genişleme benim rincikan önde gelen bir halife hanedanı göre olacak
A. Yaş Mu'awwiyah Tunus yerel kontrolü, Khurasan, Afganistan, Kabul. Hatta donanma Bizans başkenti İstanbul'a saldırı.
B. Abdul Malik doğu bölgeye ve genişleme devam Belh, Buhara, Khawarizm, Fergana ve Samarkhand hakim olabilir.
C. Batı tutun ve kontrol al-Jazair, Fas, İspanya, Sevilla, Elvira, Toledo için Walid büyük genişlemesi.
Genişleme alanı dışında, bu hanedanı da dahil olmak üzere birçok alanları, gelişimine katkıda bulunmuşlardır: postaneler, askeri disiplin, pncetakan para ve kamu idaresi reformu.
Imha Emevi neden insanlar, zayıf ve kötü ahlak ve lüks adanmış hakkında düşünmüyordu ikinci halife. Bu güç ve bu hükümet için destek ve sonunda 750 yıl daulah Abbas Bani Emevi digulungkan azaltılmış sonucudur Müslüman Ebu el-Khorasani ile ittifak kurdu.

D. KHILAFAH Bani ABBAS
Abbasi daulah çünkü kurucu ve yönetici bu hanedanı Bani Abbas'ın soyundan gelen bir çağrıda bulundu., Nabui Muhammed amcası. Bu hanedanın kurucusu Abbas idi olarak Saffah. Ve İslam'ın altın çağını bu hanedanın gücü yatıyor.
Çünkü Peygamberimiz ailesinin yakın olan Haşim başladı Abbasi daulah için Emevi güç Tarihi daulah geçiş ne zaman İslam ellerinde güç gerektirir. Talep, ancak bir hareket oldu aslında uzun zaman oldu ne zaman ve Haşim bir varlık sabit torunları Ali Bin Abi Talib yenerek tahta Emevi hanedanı.
Propaganda sadece olay başladı ne zaman Ömer Bin Abdülaziz (717-720) menjafi Bani Emevi halifesi. Devlet İstikrar ve hükümet sistemi de, refah çalıştı ve adalet böylece eşit daulah ve halkına karşı. Bir hareket al alanında tabanlı Humaymah olan o zaman Abdullah b. Abbas, onun oğlu geçti adında bir münzevi liderliğindeki başlatmak için Bani Abbas tetiklenen Tersebutlah güvence o sırada Emevi hanedanı yetki zayıflatmak genişleyen hareket Muhammed adlı . O hareket merkezi olması için üç bölgede menetpakan; (1) el-planlama ve organizasyon Humaymah center; (2) Kufe bir irtibat olarak ve (3) Horasan pratik bir hareket merkezi olarak.
Muhammed'in ölümünden sonra oğlu İbrahim El-İmam adlı, kim kim cesurca Khurasan olan Ebu Müslüman Khorasani adlı geldi savaş ağası ortaya geçti. Ebu Müslüman Khurasan ve zafer zafer tarafından takip ve son olarak İbrahim el-İmam kazandı daulah Emevi tarafından tutuklandı ve ölüme kadar hapis. Onun kardeşi İbrahim Abu Abbas olan Zap nehri yakınındaki alanlarda ordu ve Bani Umayyads Abbas arasındaki savaşta önderlik olarak değiştirdi sonra. Banu Annas zafer savaş ve Suriye ile devam edin ve oradan zafer orduda zafer Bani Abbas kazandı.
Yıl. 132 H / Abbasi halifeleri ile 750 M standı Daula ilk Ebu Abbas al-Saffah. Daula yeterince uzun, sürer yıla kadar 656 AH / 1258 AD politik ve sosyal değişim ve yönetim aynı desen kültür dayalı.
Her ne kadar ilk halife Ebu Abbas, diye sadece nispeten kısa sürede liderliğindeki dört yıl sadece. Bu daulah ardından Ebu Cafer el tarafından başarılı-Mansyur, kim Umayyads onun muhaliflerine karşı tüm gücü ve Syia'ah Khawarij olan Abbasi hükümetten dışlanmış hissediyorum ile. Sonra kim stabilits yılında ülke zarar düşünülen kişinin otoritesi güvence altına almak uzağa bu daulah gelen tekme. Kendisi ve amcası Ebu Müslüman Khorasani yasa ölüm, rekabette konumunu korumak için.
Sermayenin yararına İç yönetişim Bağdat'a 767 yılında taşındı ve yürütme ve yargı kurumları oluşturur. Yürütme organının yılında veziri bölümün koordinatörü olarak (bakanı) sorng aldı, aynı zamanda, devlet sekreteri, polis güçlerinin protokol devlet kurumu kurulmuş ve silahlı kuvvetler devam etti. Bir yargıç olarak devletin yargı üzerinde Abdurrahman işaret etti. Posta bürosu Emevi hanedanı ek görev ile devam etti bu yana, ama var aynı zamanda yol tüm yerel yetki alanları için bir bilgi aracı olarak mektup koymak, böylece devlet idaresi sorunsuz çalıştırın. Posta bürosu direktörleri de Halife yerel valiler faaliyetlerini rapor sunulması.
Baramakih yaklaşık 50 yıldır Bölümü veziri veya Marmaki olan Belh, gelen bir aile tarafından kontrol Pers (İran). İlk veziri Halid Bin Belh olan oğlu Yahya Bin Halid adında başarılı oldu. Bir yandan da diğer oğlu Fadhli bin Yahya Valisi Batı İran ve Horasan oldu da ikinci oğlu genç bir veziri oldu vardır. Bu dönemde devletin idari konularda daha sırasında ailenin Farsça tarafından gerçekleştirilir. Olmayan bir Kelurga giriş-Araplar Bani Abbas'ın hükümeti içine Arap-odaklı bir önceki hanedanının bir ayırt edici unsurudur.
Halife de yeniden çalışıyor-daha önce ve kendilerini özgür sınır bölgelerinde güvenlik kurmak için alanları fethetmek. Çabalarını arasında Asya kale, Malita şehir, bölge Sicilia Coppadicia ve içinde 758-765 yıl vardı, Toros genelinde kuzey ordu ve yaklaştı pegunugan İstanbul Boğazı'nı ve barış İmparator Costantine V. ile Ateşkes (578-765), Bizans yıllık vergi ödeme sırasında. Askerler ayrıca Hazar Denizi, Türkiye ve Hindistan orksus diğer bölgelerinde Kafkaslar, Hazar Daylami yılında Türk ordusu karşılaştı.
Kavramı değişti anda Milletvekilleri, o şöyle dedi: "Bunu göstermek yeryüzünde" Tanrı'nın Doğum bu Yardımcısı değil Halife Rasyidin döneminde insan seçim ancak Rabbinden bir görev biridir güç oldu. Ve asıl isimleri kendi popüler başlık adı. Altın tepe Daula Abbas Ebu Cafer el-Mansyur tarafından inşa ve Halife Mehdi bir zaman gelecek nesiller tarafından yedi Halife el-Wasiq için başarılı oldu. Ve bu daulah popülerlik Yukarı Halife Harun al zamanda-Rashid ve oğlu el-Ma'mun.
Böylece siyaset ve kültür şimdiye kadar İslam hükümeti tarafından klasik dönem, o zaman görülmemiş az ilerleme değil bir şey elde özellikle İslam medeniyetinin ilerleme. Altın çağ, şan, şöhret siyasi ilerleme tarafından el medeniyet ve kültür ilerleme ile el gitmek başarmıştır. İslam keemasaan daulah yüksekliği özellikle ilk Abbasi döneminde ve sonraki dönemlerde Peride azalma oluşur.
E. KAPANIŞ
Medeniyet ilerleme ve İslam kültürünü hiç klasik dönemde başarmıştır İslam, bir sonraki nesil için nasıl İslam kültür ve medeniyetinin hayatın bütün yönleriyle değerlerini dönüştürmek için değerli bir mirasıdır. Bunu sadece büyük bir nesil nesil saygı tarihidir unutulur tarihsel değeri izin vermeyin.
İslam medeniyetinin bu kazdık olmalı ve dipejari bir şey olduğunu ve bugün medeniyet ve kültür ile uyumlu bir hükümet sistemi kavramını formüle gerekir. Bir değişiklik öncülük Ve ve İslami bir hareket başlatmak, İslami hareketleri kendimiz ve ailelerin başlatılabilir. Medya propagandası fil sözlü veya yazılı sadece aracılığıyla Socialize din, ama bu fil misyonu da yeni bir uygarlığın bir başlangıç parçası İslam hukukunun yaşama sağlamaktır.
Bazı Yukarıdaki rakamlar, bir referans ve yukarı yaşam standart, eğer İslam sadece nesiller İslam Kaffah içine bir şey mümkün eğer tekrar altın gün ve İslam'ın zafer görüşecek değildir girmiş olabilir.
İslam'ın ruhu, bize bir kriter ve barometre İslam'ın başarı olarak bugün tarih yapmak, tarih kanıtlamıştır edelim Müslümanların toplu güç herkesin yenilgi ile olabilir. İslami tahripten yeniden kendimizden, küçük şeyler şimdi başlar.

0 comments:

Comments

  © Islamic Ways Psi by Journey To Heaven 2008

Back to TOP