Ontwikkeling van de islamitische cultuur
INLEIDING
Vanaf de vroege islamitische periode hebben aangetoond Medina cultuur en beschaving komen tot uiting in de wereld van politiek, economie en technologie, en anderen. Islam in Medina periode legde de fundamentele waarden van het leven filosofie wordt rechtstreeks geleverd door de profeet Mohammed, dat zou het leven van de wereld moslim gemeenschap met eigen cultuur en beschaving van de islam beïnvloeden.
De voortgang van de islamitische beschaving kan niet los worden gezien van de ontwikkeling van islamitische samenlevingen het bestaan van meerdere, en groeien in overeenstemming met de dynamiek van de wereld op dat moment, de islamitische aanwezigheid in het midden van de mensen die niet beschikken over een sterke basis en heeft geen greep op de waarden van wijsheid en inzicht, Islam is een nieuw paradigma in de wereld aan het begin van de profetische en een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de wereld beschaving en vooruitgang door de interpretatie van expliciete stellingen met de media universum dat later gebruikt als bewijs voor de gehele mensheid, dat wordt overgebracht door de islam door de profeet Mohammed is een de echte waarheid, en de argumenten die de Koran kan worden bewezen door de technologische vooruitgang en de ontwikkeling van de wereld wetenschap.
Islamitische beschaving in het begin van de periode van Medina, de islamitische maatschappij vertrouwd zijn met die periode van de beschaving, en begon beschaafd. Beschaving begon met de regering-systeem dat is gevormd (de politieke islam) onder de controle en beheersing van de Grote Profeet Mohammed.
Verdere gloriedagen van de islam is dat wanneer de kalief, de kalief van de moslims zeer sterk werd, het leven in een welvaartsmaatschappij de idealen van de civiele samenleving die onze huidige doel is gemaakt wanneer kekhalifaan, vooral tijdens de Omajjaden kalief. Voortgang van de islamitische beschaving en de cultuur van de islamitische samenlevingen zijn zeer breed en gevarieerd, zodat de islamitische gemeenschap in die tijd bekend als de culturele rijkdom.
De auteur zal de reis van de islamitische beschaving aanwezig in het begin van het Kalifaat leiderschap Rasyidah (eerste vier kaliefen) om het kalifaat van Bani Abbas, deze dagen een zeer grote bijdrage aan de vooruitgang van de islamitische beschaving in de wereld polotik, economie en technologie.
A. KHILAFAH RASYIDAH
Kalief I (Sayyidina Abu Bakr)
Toen hij geconfronteerd met de aanwezigheid van de Almachtige God, als een politiek leider heeft hij nooit intestato over wie hem zou moeten vervangen als leider van de islam nadat hij stierf. Profeet Mohammed toevertrouwd aan moslims om te bepalen wie wordt hun leider. Een waardevolle les heeft gekregen van de profeet Mohammed voor moslims, dat een politieke functie is niet een erfenis die moet diwasiatkan aan familieleden, maar het is een enorme opdracht om te doen met heel mijn hart en worden gekozen door het volk zelf.
Na de periode van de profeet, de moslims onder leiding van de kalief Rasulillah (Vervang Messenger) Sayyidina Abu Bakr, die bij consensus werd gekozen door de bevolking van Medina op dat moment. Bij de ontwikkeling bekend als de Kalief kalief Rasulillah alleen. Hij bleef taken als een religieuze leider en hoofd van de regering. Er zijn twee factoren die ten grondslag liggen aan de verkiezing van Abu Bakr als de kalief, (1) leiders moeten zijn van de Qoeraisj stam is gebaseerd op een hadith die luidt: "Leiderschap is in handen van de Qoeraisj." Groeiende publieke opinie ten tijde van deze voorwaarde, (2) Abu Bakr was de mensen van de islam die vele deugden heeft, en een van de eerste bekeerlingen tot de islam, hij cijfers die bij de profeet emigreerden, en toen de profeet aangewezen zijn excuus als priesters, en hij was van adel, intelligent en nobel.
Tijdens de leiding van kalief Abu Bakr vergoeding die zeer kort is, wordt hij geconfronteerd met territoriale kwesties, afvalligheid en het aantal mensen dat aanspraak maakt op zijn profeet. Daarnaast zijn de stammen van de Arabieren om de afwijzing van zijn leiderschap en niet willen voorleggen aan de regering van Medina. De stammen gaan ervan uit dat de overeenkomst heeft de profeet Mohammed zal eindigen wanneer de profeet stierf, is het een oorzaak zij niet willen gehoorzamen de kalief Abu Bakr. Omdat het kan gevaarlijk zijn oppositie van godsdienst en regering, de kalief Abu Bakr strenge maatregelen te nemen tegen deze stammen, zodat Riddah oorlog (de oorlog tegen afvalligheid) wordt de laatste alternatief dat moet worden genomen, als een poging om de stabiliteit in het bestuur te handhaven.
Regering centralisme toegepast toen de regering nog steeds wordt toegepast wanneer de boodschapper van kalief Abu Bakr aan de macht, waar de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht onder het gezag van de kalief. Het patroon is altijd toegepast beraadslaging hij ook nog uitgevoerd door de regering van deze kalief, hij altijd zijn vrienden aan de beraadslagingen over cruciale kwesties met betrekking tot religie en overheid.
Hoewel van de eerste fase van Abu Bakr bestuur van chaos, bleef hij nog steeds streven naar de profeet van de islam uit te breiden naar de Syrische regio. Politieke maatregelen genomen door de Abu Bakr bleek missionaire ijver en de uitbreiding van de islamitische regel is zeer strategisch en positieve invloed op de regering op dat moment, een interpretatie die ontstaat is heel sterk islamitische krachten en de vijand van de islam begon te vrezen en beven tegen de islam. En dat is de overdracht van de interne problemen die zich op dat moment.
Na een klinkende overwinning in de eerste fase van de aanval. Later, om Abu Bakr uitbreiding van het gebied buiten het Arabische schiereiland. De belangrijkste doelstelling is de staat die grenst direct met de Islamitische grondgebied van Irak en Syrië. Uitbreiding van Irak onder leiding van Khalid bin Walid, en Syrië, geleid door drie bevelhebbers van Arm bin Ash, Yazid ibn Abu Sufyan, Syurahbil bin Hasanah. Commandant van de troepen onder leiding van Khalid ibn al-Walid al-master kan Hira in 634 jaar. Ondertussen, de islamitische krachten die moeite hebben memnuju Syrië, omdat het Byzantijnse leger in hoeveelheid meer dan de Islamitische Leger en heeft een complete wapen. Abu Bakr besteld Khalid aan de moslims te helpen in Syrië, en uiteindelijk de oorlog werd gewonnen door de islamitische krachten. Maar de overwinning niet kan worden getuige Sayyidina Abu Bakr, want hij ziek en stierf in 634.
Naast regionale uitbreiding inspanningen Abu Bakr ook bijgedragen aan de ontwikkeling van de islamitische beschaving in de volgende peride, onder andere;
1. Scholen verzamelen van de Koran. Deze collectie is het idee van 'Oemar ibn Khatab, is hij van mening dat dit moet worden gedaan, omdat veel van de Koran penghafal die stierven tijdens de oorlog. En Abu Bakr goed te keuren, en Zaid ibn Thabit werd toegewezen aan het werk op het verzamelen van openbaring.
2. Baitul Maal aan instellingen vorm, die tot doel ten behoeve van de islamitische gemeenschap die wordt beheerd door Abu Ubaidah
3. Vaststelling van Justitiële Instituut, geleid door Sayyidina Umar ibn Khatab
4. Voorbereiding kandidaten volgende kalief, in de hoop niet gebeurt kansen verdeeldheid tussen moslims.
Abu Bakr's regeerperiode was relatief kort die erin geslaagd om de uitdagingen in het nieuwe land te overwinnen groeide Medina, en ook heeft de weg bereid voor de ontwikkeling en uitbreiding van de islam buiten het Arabische schiereiland.
Kalief II (Sayyidina Umar ibn Khatab)
Toen Abu Bakr geraadpleegd ziek met de vrienden en getogen Umar ibn Khatab als een substituut voor de volgende kalief.
De weg die reeds door de eerste kalief voortgezet en ontwikkeld door Umar bin Khatab, en de 635-jaar golf van expansie tot bloei met de ineenstorting van Syrië (Syrië) onder islamitische heerschappij. Door het gebruik van Syrië als uitvalsbasis, de expansie voortgezet in Egypte (onder voorbehoud jaar 641), Perzisch en Mosul. Op het moment van Umar, de islamitische grondgebied met inbegrip van het Arabische schiereiland, Palestina, Syrië, de meeste van Perzië en Egypte.
Ter compensatie van een dergelijke golf van snelle expansie, Umar heeft de Staat administratieve hervorming door de vaststelling van de administratieve systemen van landen, zoals de Perzische ontwikkeld. Onderverdeeld in acht provincies van de regio; Mekka, Medina, Syrië, Peninsula, Basra, Koefa, Palestina en Egypte. In lijn met de bestuurlijke ontwikkeling, dan is opgericht verschillende afdelingen als nodig wordt geacht, en de betaling van salarissen van ambtenaren en fiscale begon gedisciplineerd, en de politie-afdeling vormde ook voor de veiligheid en stabiliteit te behouden. Dienst Openbare Werken werd vastgesteld, hij ook vals geld, en de oprichting van Hidjrah.
Umar bin Khatab overleden in het jaar 644 werden gedood door een slaaf van de Perzische naam Abu Lu'lu'ah. In tegenstelling tot Abu Bakr meteen zijn opvolger te bepalen, Umar benoemd zes mensen naar vrienden en selecteer een van hen werd bermusyawah kalief. En in de discussie tussen vrienden die Usman werd gekozen als derde kalief, na concurreren met Sayyidina Ali ibn Abi Talib.
Kalief III (Sayyidina Uthman ibn Affan)
Kalief Uthman werd 12 jaar, de laatste fase van zijn regeerperiode komt teleurstelling en gevoelens van gelukkig voor de toepassing van governance patronen. Problemen die zich kunnen voordoen als gevolg van verschillende systemen met kepemerintahannya vorige kalief, Usman was te zacht en veel van de families die belangrijke posities innemen van de overheid en geven aanleiding tot de veronderstelling dat Usman was een pop familie.
In de regeerperiode van Usman halt toe te roepen de islamitische expansie in de regio van Armenië, Tunesië, Cyprus, Rhodos en het resterende deel van de Perzische.
Usman diensten wanneer hij de vice-Force is de verbetering van de Koran die zijn gemaakt tijdens de regering van Abu Bakr. Daarnaast Usman bouwen ook wegen, bruggen, moskeeën, en uitbreiding van de Medina Moskee.
Usman Gestorven in het jaar 655, hij werd gedood door de rebellen die niet tevreden zijn van de regering Uthman ibn Affan. Na deze tragische gebeurtenissen, de islamitische gemeenschap wees Ali ibn Abi Talib als de kalief.
Kalief IV (Ali ibn Abi Talib)
Periode kekhalifaan Ali ibn Abi Talib, de stabiliteit van de regering wordt altijd gekenmerkt door onrust en verzet, zowel intern als extern van de islam. Na bezette de "hot seat" kalifaat, hij ontslagen gouverneurs benoemd door Uthman ibn Affan hij menggap dat de onrust te wijten aan nalatigheid en een gebrek aan hun vermogen om een voorsprong. Ali nam ook weer het land dat eerder was gepresenteerd kalief, ten behoeve van de staat, en opnieuw ingevoerd een stelsel van fiscale distributie.
Niet lang daarna, de interne onrust van de verbranding van de islam zelf, Ali ibn Abi Talib, geconfronteerd met een opstand Talha, Zubair en Aisha. Deze opstand was gebaseerd op ontevredenheid Talha, Zubair en het besluit van Aisha Ali niet om de moordenaars te straffen Usman bin Affan. Na Ali's inspanningen om vreedzame middelen te vinden mislukte, oorlog onvermijdelijk was. War bekend als de Oorlog van Jamal (kameel), omdat ten tijde van de oorlog was Aisha berijden van een kameel met een verschrikkelijke branden. Deze oorlog werd gewonnen door Ali ibn Abi Talib, Talha en Zubair Aisha gedood en gevangen genomen en terug naar Medina gestuurd.
Tegelijkertijd, het beleid is afgegeven door de gouverneurs van Ali mengkibatkan verliest zijn macht van resistentie. Terebut verzet leidde oelh gouverneur van Damascus, Muawwiyah. Na de oorlog eindigde met de overwinning Jamal Ali, zijn leger naar Damascus. Ali ontmoet leger troepen Mu'awwiyah in Shiffin gebied, en de strijd vond plaats tussen Ali en Mu'awwiyah bekend als Shiffin Oorlog. Deze oorlog eindigde met vredesakkoorden. Maar dit vredesakkoord niet het probleem op te lossen zoals verwacht Ali ibn Abi Talib, en zelfs leiden tot de derde groep Khawarij (de mensen die kwamen uit van het leger van Ali's gelederen, omdat ze het niet eens met een vredesverdrag met Mu'awwiyah). Of natuurlijk, deze situatie is nadelig Ali, zijn leger zwakker werd sinds de steek gelaten door zijn volgelingen, terwijl het Mu'awwiyah kracht toegenomen. Kracht van de islam in die tijd werd opgesplitst in drie kekuatn poitik, aanhangers van de eerste, Ali en Khawarij Mu'awwiyah. En op de 20ste van de ramadan 40 AH, werd Ali gedood door een van angota Khawarij.
Na de dood van Ali ibn Abi Talib, kekhalifaan het bezit van zijn zoon. Hasan positie is verzwakt politieke zaak maakte hij vrede. Deze overeenkomst kan verenigen moslims terug in de politieke leiding, onder Mu'awwiyah ibn Abi Sufyan. Deze overeenkomst eindigde ook de eerste vier kaliefen, met de start van de Omajjaden en de levering van nieuwe islamitische politieke geschiedenis.
B. Umayyaden KHILAFAH
Beraadslaging en democratisch systeem toegepast door de Khilafah Rasyidah vervangen door het monarchale systeem gecontroleerd door Mu'awwiyah ibn Abi Sufyan. Zelfs hij menebut zichzelf als de Kalief van Allah, in de zin van kalief aangesteld door God rechtstreeks. En het is veranderd Mu'awwiyah islamitische samenleving in de politieke wereld door hun werk als een kalief, werd hij tot priester gewijd voor de hele gemeenschap trouw te zijn aan zijn zoon Yazid. De ontwikkeling van politieke beschaving van de islam en het paradigma van islamitische politieke en democratische beraadslaging berasaskan begon te vervagen en veranderen.
Omajjadische macht was ongeveer 90 jaar. Aanvangskapitaal gecentreerd in Medina naar Damascus. Groot Kalief en bijgedragen aan de dynastie is Mu'awwiyah ibn Abi Sufyan, Abdul Malik ibn Marwan, Walid bin Abdul Malik, Umar ibn Abdul Aziz en Abdul Malik ibn Hashim.
In de regering van deze dynastie, die gestopt bij eksapansi Khilafah Rasyidah regering hervat. Uitbreiding zal mijn rincikan zijn volgens een leidende kalief dynastie
A. Leeftijd Mu'awwiyah Tunesië lokaal toezicht Khoerasan, Afghanistan, Kabul. Zelfs de marine aan te vallen de Byzantijnse hoofdstad Constantinopel.
B. Abdul Malik verdere expansie in de oostelijke regio en kan worden beheerst Balkh, Bukhara, Khawarizm, Ferghana en Samarkhand.
C. Walid enorme expansie naar het westen te houden en controle al-Jazair, Marokko, Spanje, Sevilla, Elvira, Toledo.
Naast de uitbreiding gebied, deze dynastie ook bijgedragen aan de ontwikkeling van verschillende gebieden, waaronder: postkantoren, de militaire discipline, pncetakan munt, en de hervorming van het openbaar bestuur.
De vernietiging veroorzaakt door de Umayyad kaliefen de laatste dacht niet over de mensen, zwakke en slechte moraal en gewijd aan luxe. Dit is het resultaat van de kracht en steun voor deze regering en uiteindelijk teruggebracht tot 750 jaar daulah Bani Abbas Omajjadische digulungkan geallieerde met Abu al-islamitische Khorasani.
D. KHILAFAH BANI ABBAS
Abbasidische daulah opgeroepen, omdat de stichter en heerser van deze dynastie is van de afstammelingen van Bani Abbas., Nabui oom van Mohammed. De stichter van deze dynastie was Abbas as-Saffah. En de gouden eeuw van de islam ligt in de macht van deze dynastie.
Geschiedenis daulah overgang van de macht van de Omajjaden de Abbasidische daulah Hashim begon toen de islam vereist macht in hun handen, omdat ze de familie van de profeet Mohammed in de buurt. De vraag was eigenlijk een lange tijd, maar het werd een beweging als de Omajjaden-dynastie op de troon door het verslaan van Ali bin Abi Talib en zijn de harde afstammelingen van Hashim.
Propaganda net begonnen gebeurt er als Umar bin Abdul Aziz (717-720) menjafi Bani Omajjaden kalief. Stabiliteit van staatshoofden en regeringsleiders systeem werkte goed, welzijn en justitie zo gelijkmatig tegen daulah en haar mensen. Tersebutlah geruststelling dat Bani Abbas leverde een beweging gebaseerd is op het gebied van al-Humaymah, die op dat moment leidde een asceet door de naam van Abdullah bin Abbas, die werd opgevolgd door zijn zoon te beginnen met de naam Mohammed de groeiende beweging om het gezag van de Omajjaden dynastie ondermijnen op dat moment . Hij menetpakan drie regio's in het middelpunt van de beweging, (1) Al-Humaymah het centrum van de planning en organisatie, (2) van Koefa als contactpersoon, en (3) Khorasan als een praktische beweging centrum.
Na de dood van Mohammed werd opgevolgd door zijn zoon Ibrahim al-imam, die opgeworpen een krijgsheer die moedig kwam uit Khoerasan die de naam Abu Muslim Khorasani. Abu Moslim van Khoerasan en won de overwinning gevolgd door de overwinning, en tenslotte Ibrahim al-imam werd gearresteerd door daulah Omajjaden en opgesloten tot de dood. Nadat het werd vervangen door zijn broer Ibrahim genaamd Abu Abbas, die leidde de strijd tussen het leger en de Bani Umayyaden Abbas in gebieden dicht bij de rivier Zab. In de strijd van Banu Annas overwinning en blijven naar Syrië en vanaf daar de overwinning behaald door de overwinning in het leger Bani Abbas.
In het jaar. 132 H / 750 stand M met de Abbasidische kaliefen Daula is in de eerste Abu Abbas al-Saffah. Daula duurt lang genoeg, tot het jaar 656 AH / 1258 AD op basis van politieke en sociale veranderingen en de cultuur van hetzelfde patroon van bestuur.
Hoewel de eerste kalief was Aboe Abbas, hij alleen geleid door een relatief zeer korte tijd slechts ongeveer vier jaar. Dit daulah vervolgens opgevolgd door Abu Ja'far al-Mansyur, hij die met al hun kracht tegen zijn tegenstanders van de Umayyaden, en Syia'ah Khawarij die zich uitgesloten voelen van de Abbasidische overheid. Om hun gezag beveiligd dan de persoon die wordt beschouwd als het land schade in stabilits kick afstand van deze daulah. Zichzelf en zijn oom Abu Moslim Khorasani in de wet aan de dood, te zorgen voor zijn positie van de concurrentie.
Interne governance voor het voordeel van de hoofdstad werd verplaatst naar Bagdad in 767, en vormen de uitvoerende en rechterlijke instellingen. In de uitvoerende macht Hij pakte sorng grootvizier (minister) als coördinator van de afdeling, hij stelde ook de instelling van het protocol staat, minister van Buitenlandse Zaken, de politie en bleef de strijdkrachten. Hij wees Abdur Rahman als rechter over de stand rechterlijke macht. Postadres bureau bestaat al sinds de tijd van de Omajjaden dynastie voortgezet met de extra taak, maar ook het pad van de brief als een middel om informatie voor alle lokale overheden gebieden, zodat de overheidsadministratie soepel lopen. De post bureau bestuurders diende ook om de activiteiten van de lokale gouverneurs verslag aan de kalief.
Afdeling vizier voor ongeveer 50 jaar in Baramakih of gecontroleerd door Marmaki, een familie die kwam uit Balkh, Perzië (Iran). De eerste vizier is Khalid Bin Balkh, die werd opgevolgd door zijn zoon genaamd Yahya Bin Khalid. Het laatste is ook zijn zoon werd een jonge vizier, terwijl haar andere zoon Fadhli bin Yahya werd de gouverneur van West-Perzië en Khorasan. Gedurende deze periode de stand administratieve zaken meer wordt afgehandeld door de familie Perzisch. Kelurga binnenkomst van niet-Arabieren in de regering van Bani Abbas is een onderscheidende element van de vorige dynastie aan de Arabisch-georiënteerd.
Kalief is ook probeert te heroveren gebieden die eerder vrij zichzelf en de veiligheid te vestigen in de grensregio's. Onder zijn inspanningen werden in Azië citadel, Malita stad, regio Sicilië Coppadicia en 758-765 van het jaar, de noordelijke leger over de Taurus en benaderde pegunugan Bosporus zeestraten, en vrede met de keizer Constantine V. Tijdens de wapenstilstand (578-765), Byzantijnse betalen een jaarlijkse eerbetoon. Troepen ook geconfronteerd Khazar Turkse leger in de Kaukasus, Daylami in de Kaspische Zee, in andere delen van Turkije en India orksus.
Afgevaardigden op het moment dat het concept veranderd, zei hij: "Ik was de kracht van God op aarde 'die aangeven dat de vice-is niet van de menselijke keuze, maar een mandaat van de Heer, net als de kalief Rasyidin tijdperk. En de naam van hun meer populaire titels uit hun oorspronkelijke namen. Golden piek Daula gebouwd door Abu Abbas Jafer Mansyur, en werd opgevolgd door de volgende zeven generaties uit de tijd van de kalief Mahdi te kalief Al-Wasiq. En boven dit daulah populariteit is op het moment van kalief Haroen al-Rashid en zijn zoon al-Ma'mun.
Dus de voortgang van de islamitische beschaving, met name in politiek en cultuur ooit door de islamitische regering bereikt in de klassieke periode, iets dat niet is vooruitgang op het moment ongekend. De gouden tijdperk, glorie, glorie bereikt door de politieke vooruitgang gaan hand in hand met de vooruitgang van de beschaving en cultuur. De hoogte van de islamitische keemasaan daulah gebeurt vooral in de eerste Abbasidische periode en peride daling in latere perioden.
E. SLUITING
De vooruitgang van de beschaving en de islamitische cultuur is ooit bereikt in de klassieke periode is een waardevolle erfenis voor de volgende generatie van de islam, hoe de waarden veranderen van de islamitische cultuur en beschaving in alle aspecten van het leven. Laat de historische waarde is in het gewoon vergeten worden, een grote generatie is de generatie die respecteert de geschiedenis.
Islamitische beschaving is iets dat moet worden gegraven en dipejari, en we moeten formuleren van het concept van een regering systeem in overeenstemming met de beschaving en onze cultuur vandaag. En heeft baanbrekend werk verricht een verandering en start een islamitische beweging, kan islamitische bewegingen worden gestart vanuit onszelf en gezinnen. Socialiseren godsdienst niet alleen via de media propaganda fil mondeling of schriftelijk, maar dit fil missie maakt ook deel uit van een begin van een nieuwe beschaving te leven in de islamitische wet.
Sommige van de cijfers hierboven, kan een referentie-en onze levensstandaard omhoog, alleen al generaties van de islam was aangegaan islam Kaffah het is niet iets onmogelijk als we weer zal voldoen aan de gouden dagen en glorie van de islam.
In de geest van de islam, laat ons de geschiedenis maken als benchmark en de barometer voor het succes van de islam vandaag, heeft de geschiedenis aangetoond dat met de collectieve kracht van de moslims zou kunnen iedereen verslaan. Islamitische herbouwen van de vernietiging gaat uit van onszelf, van de kleine dingen nu.
0 comments:
Post a Comment